Virksomhedsværktøjer til Instagram

9. June 2016

Flere forretninger af varierende størrelser har gennem tiden skubbet på for at få indført nogle markedsførings-redskaber i billedapp’en. Det har holdt hårdt, men med de nye virksomhedsværktøjer er bønnerne blevet hørt.

Det bliver nu muligt at skelne mellem private og virksomhedsprofiler, da sidstnævnte giver nye muligheder for annoncering af kontaktoplysninger som telefonnummer og email, samt adresse gennem GPS. Oveni får virksomhedsprofiler adgang til to nye værktøjer: Promovering og indsigt.

Med promovering bliver det muligt at konvertere posts, der klarer sig godt, til reklamer, og på denne måde højne eksponeringerne. Oveni kommer en mulighed for at vælge sit publikum og annonceringsperiode.

Indsigt giver virksomhederne en lang række informationer om deres følgere. Dermed bliver det nemmere at skabe relevant indhold på platformen.

Virksomhedsprofilerne er gratis, og vil blive indført i løbet af de næste måneder, med et mål om at være globale inden årets udgang.